چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 25
کد خبر: ۳۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
به گزارش روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین به نقل از  ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در ابتدا با بیان اینکه موضوع مدرسه، آموزش و شیوع کرونا از مهمترین مسائل هفته اخیر بود، اظهار کرد: مبارزه ما با دو ویروس تحریم و کرونا مبارزه‌ای برای بقای ملی است. ما باید حمایت از دانش‌آموزان و سلامت‌شان را در کنار انجام امر آموزش به خوبی پیش ببریم و این یک آزمون ملی برای ماست.

به دغدغه اولیاء دانش آموزان توجه شد

وی افزود: امروز معلمان متعهد ما در خط مقدم این پیکار قرار دارند و مناسبات آنان با دانش‌آموزان و اولیاءشان کاملا متفاوت با همیشه است. ضرورت تحرک دانش‌آموزان و تاکید بر تمرین اجتماعی شدن، شیوه استفاده از فضای مجازی و انجام امور مربوط به تعلیم و آموزش از جمله مواردی است که در ستاد ملی کرونا و دولت درباره آن بحث شد و به دغدغه اولیا هم در این زمینه توجه کافی داده شد.

 

آخرین تصمیمات برای پیش برد طرح مسکن ملی

سخنگوی دولت تاکید کرد: همچنین در طرح ملی مسکن قرار شد که انگیزه ایجاد شود و تصمیم گرفته شد که پنجاه درصد از اراضی مازاد دستگاه‌ها که به وزارت مسکن برای خانه‌سازی واگذار می‌شود، به مسکن‌دارشدن کارکنان خود آن دستگاه‌ها بینجامد و تصور می‌کنیم که این کار در پیش‌برد طرح مسکن ملی اثر مثبتی دارد.

کشورهای اروپایی دچار موج سوم کرونا شدند

سخنگوی دولت همچنین در  پاسخ به سوال خبرگزاری ایسنا مبنی بر اینکه رییس‌جمهوری در سخنانشان بارها از دوگانه‌هایی همچون «نان و جان»، «دین و جان» و در روزهای اخیر «آموزش و جان» سخن گفته‌اند اما پرسش اینجاست که آیا آمار ابتلای ایرانیان به کرونا نشان‌دهنده موفقیت در زمینه‌ی برقراری تعادلی میان این دوگانگی‌ها بوده یا خیر؟ گفت: اتقافا برگزاری و ایجاد تعادل بین این دوگانه ها رمز موفقیت ما بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری این دوگانه ها باعث جلوگیری از افراط و تفریط است. اتفاقا اینجا جای مقایسه با سایر کشورهای دیگر هم هست. کشورهای اروپایی دچار موج سوم شدند و برخی کشورها در فستیوال ها و اجتماعات نتوانستند مراعات کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجازه بدهید آخرین موضوع برگزاری دین و جان را بگویم که شاهد بودیم که مردم در عزاداریها تمام پروتکل ها را رعایت کردند. همکاران ما در وزارت بهداشت در گزارشی که ارائه کردند پروتکل های بهداشتی به اندازه مطلوبی مراعات شده است.

از مرحله دوگانه جان و نان عبور کردیم 

سخنگی دولت ادامه داد: در مورد دو گانه نان و جان ما از این مرحله عبور کردیم. از ۱۷ درصد رعایت پروتکل ها امروز گزارش ناظران وزارت بهداشت نشان می دهد در صنوف ۷۷.۵ درصد در ادارات و بانکها ۹۰ درصد پروتکل ها رعایت شد و تعطیلات کمی داشتیم. الان هم به رشد رسیدم، ما رشد منفی کمی را تجربه کردیم و امسال خوشبختانه نشان می دهد از رکود خارج می شویم.

وی تاکید کرد که هر گونه تحلیل شرایط بدون دیدن محدودیت های طاقت فرسا و نفس گیر تبیینی صادقانه نیست. 

کارشناسان پرورشی و آموزشی تاکید داشتند مدارس باز شود

ربیعی در پاسخ به این پرسش که علت تاکید بر حضور دانش‌آموزان در مدارس چیست، تصریح کرد: آقای رییس‌جمهوری در همان جلسه به طور صریح اعلام کردند که هیچ اجباری در مدرسه رفتن وجود ندارد اما تمام کارشناسان پرورشی و آموزشی حساسیت داشتند که مدرسه باز شود و در این زمینه به آسیب‌های جسمانی و روانی که در پی مدرسه نرفتن بچه‌ها پیش می‌آمد اشاره می‌کردند و به همین دلایل هم مدرسه‌ها باز شد.

وی یادآور شد: البته از امکانات آموزشی شبکه شاد هم می‌توان استفاده کرد ولی بازهم تاکید می‌کنیم که حضور در مدرسه اجباری نیست اما مدارس باز است و نیز لازم است که ارتباط دانش‌آموزان با مدارس حفظ شود، حال یا به صورت حضور فیزیکی یا به صورت مجازی.

 

جامعه را پادگانی اداره نمی کنیم چه برسد به مدرسه

سخنگوی دولت با اشاره به استفاده از واژه پادگان در سخنان رییس جمهوری درباره مدارس و مفهوم آن اظهار کرد: پادگان دو مفهوم دارد، یکی اداره جامعه به صورت پادگانی که مشخص است ما با آن مخالف هستیم و دیدگاه ما این نیست و نظام جمهوری اسلامی هم بر این مبنا قرار نگرفته است پس جامعه را اینطور اداره نمی‌کنیم چه برسد به مدرسه. اما مفهوم دوم در این زمینه وجود آن نظمی است که در پادگان‌ها دیده می‌شود و تاکید رییس جمهوری هم بر همان بخش بود.

ربیعی ادامه داد: این به معنای شرایطی است که در آن پروتکل‌ها در مدارس با نظمی دقیق رعایت شود. پس در این زمینه هم ما شاهد یک بازنمایی جهت‌دار هستیم که اخیراً هم باب شده و در سخنان مقامات دولتی و به ویژه رییس‌ جمهوری یک بخش برجسته می‌شود و مدام بر آن تأکید صورت می‌گیرد، درحالی که می‌دانیم گاهی این برجسته‌سازی‌ها مغرضانه است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: